torsdag 3. januar 2013


CUPCAKES MED KARAMELLVRI

- Glutenfri naturligvis 


Jeg er så heldig å ha noen små venner som jeg får hente i barnehagen og ha på lånebesøk. Da koser vi oss og av og til lager vi noe mens andre ganger leser vi eller bygger Lego eller gjør slettes ingenting :-)

I allefall er dette stunder jeg ikke vil gå glipp av for noe i verden. Jeg føler meg priviligert som får denne muligheten til å være med på å lage minner. 

Vi har en liten nabofrøken som er fem år og prinsesse. I dag var det min hentedag og hun ønsket seg JOSA MUFFINS :-) Og rosa muffins ble det :-)


Her har jeg brukt litt fri fantasi og rester i kjøleskapet :-) Jeg spinner litt over et kjent utgangspunkt og heller leker litt med smak og konsistens. Disse er ganske mektige men glir lett ned :-)

200 gram meierismør
150 gram lys brunt rørsukker
150 gram sukker
4 egg
2,5 dl kremfløte
4,5 dl Semper mix
2 ts bakepulver
1 ts vaniljeekstrakt
3 ss karamellsaus

Rør smør og sukker til det er mykt og godt blandet


Tilsett eggene, ett av gangen


Rør inn fløten, mel og bakepulver. Så tilsetter du vaniljeekstrakt og karamellsaus


Rør alt godt sammen. Kle et muffinsbrett med papirskåler og hell røre til ca 2/3 av skålene. Jeg bruker en isskje og tar en scoop i hver skål.


Stek på 190 grader, gjerne varmluft i ca 10-15 minutter. De skal bli gyldne.


I og med at det er mye fett i disse, vil de skrumpe litt når de kjøler. De må avkjøles helt før du har på topping


Lag topping:

500 gram melis
160 gram mykt smør
0,5 dl melk
Farge

Pisk alt sammen til det er godt blandet og litt fluffy

Bruk gjerne sprøytepose med en fin spiss og form fine roser 





For å si det sånn, så forsvant de raskt :-)

Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar