torsdag 10. januar 2013

HJERTER AV KNAPPER




Jeg får av og til ideer til ting jeg får lyst å lage :-) Jeg er veldig glad i hjerter og har etterhvert noen hengende rundt omkring i huset <3

Her om dagen gikk jeg forbi en butikk i byen som hadde hjerter av knapper hengende i vinduet. Det er selvfølgelig fristende å kjøpe med seg sånne hjem, men så er det der jeg da trigges til å lage en variant selv. Jeg synes det er stas å få til noe med hendene og ikke minst blir det som regel billigere. 

Jeg er på jakt etter knapper i gammelt tøy og på bruktbutikkene. Knapper kan du bruke til mye og det er gøy å dekorere med.

I dag ble det altså knappehjerter <3


Du trenger en god ståltråd. Dette fås i de fleste hobbybutikker. Selvfølgelig knapper, og her kan du bruke ulike eller helt like. Det er en fordel å ha en smykketang for ikke å hakke opp neglene for mye :-)


Så snart jeg begynner med noe som rasler og klirrer litt får jeg selskap :-)



 Klipp ståltråden i ønsket lengde. Husk at det går bort endel i og med at du skal innom hver knapp.

Ta på så mange knapper du vil og fest sammen ståltråden slik at du har en sirkel. Nå former du et hjerte og vips! så har du skjønn pynt til å henge i vinduet eller på en pakke :-)


Kos dere og finn egne varianter :-)

2 kommentarer:

  1. Hei! du har to hjerter i vinduet, det ene av knaper, men hva er det andre av? Er det snapper det å?

    Artig forslag :)

    Sara

    SvarSlett
  2. Hei Sara :-)
    Det andre hjertet er et jeg har kjøpt :-) Jeg har huset fullt av dem, skjønner du :-) Men det kan du også lage med blomsterknapper eller pynt fra hårstrikker osv :-)
    Lykke til!

    SvarSlett